-->

پاسخگ

اگر صاحب کسب و کار هستید یا با شرکت های مختلف در تماس هستید حتما با این جمله زیاد آشنا هستید .

با شرکتی تماس میگیرید و تلفن شخص خاصی را مورد خطاب قرار می دهید و تلفن را شخص دیگری پاسخ می دهد و به شما می گوید که پشت میزشون نیستن یا خطشون مشغوله و میگم با شما تماس بگیرند .

 

چند مورد بحث وجود دارد ، چرا پشت میزشون نیستن یا پاسخگو نیستند ؟

  • نمی خواهند پاسخگوی شما باشند
  • برای کار کوتاهی شرکت را ترک کرده اند
  • شخص با موبایل یا تلفن دیگری در شرکت در حال گفت و گو می باشد
  • باید  کاری را برای شما انجام می داده است که انجام نداده است
  • حوصله پاسخگویی به شما را ندارد
  • و …

من نکته ای را متذکر می شوم اگر تلفنی روی میز شما وجود دارد و شرکت خصوصی هستید و تلفن ها را پاسخ می دهید (طی مقاله ای دیگر به این موضوع می پردازیم که اکثر سازمان های دولتی پاسخگوی تلفن های ارباب رجوع نیستند) باید و باید تلفن ها را پاسخ دهید .

اگر واقعا پشت میزتون نبودید لطفا بعد از بازگشت فورا با شخصی که تماس گرفته است تماس بگیرید ، اگر کار مشتری را انجام نداده اید ، بازهم پاسخگو باشید و از شخص عذرخواهی کنید و کارهایی را که انجام داده اید توضیح دهید و به ایشان زمان اعلام کنید و کارشان را انجام دهید و بعد از انجام کار با ایشان تماس بگیرید و عرض کنید که کار شما انجام شد ، امروزه بیشتر از هر موقع دیگری مشتریان شما نیاز به صداقت شما دارند تا کار شما ، اگر صداقت داشته باشید حتی اگر کار مشتری را صحیح انجام ندهید بازهم احتمال اینکه بتوانید مشتری را حفظ کنید خیلی زیاد است ، اما اگر صداقت نداشته باشید ، حتی اگر کار مشتری را انجام دهید ، بازهم احتمال از دست دادن مشتری بسیار زیاد است ، امروز مشتریان ،فقط به دنبال حل مشکل خود نیستند ، بلکه علاوه بر حل مشکل نیاز به حس یک تجربه خوب از کار کردن با شما دارند .

برای اینکه تماس های تلفنی شما حفظ شوند و آی دی کالر داشته باشید ، صف انتظار تماس داشته باشید و حتی اگر پشت میز نبودید ، داخلی شما به موبایل شما دایورت شود ، پیشنهاد می کنم از سیستم های تلفن VOIP (که بسیار فراتر از سانترال می باشد) استفاده نمایید .

author : Vahid Khosravi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

⧏ مطالب دیگری که میتوان مطالعه کرد ⧐

  • آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا بعضی برندها یا کسب و کارها بسیار موفق تر هستند ؟ قطعا پاسخ به این سوال بسیار طولانی است و دلایل بسیار عمده ای می تواند داشته باشد ،‌ اما در این مطلب می خواهم به یک دلیل بسیار مهم اشاره کنم : توجه به جزئیات توجه به جزئیات یکی یا بعضی اوقات تنها دلیلی است که باعث می شود که برخی بنگاه های...
    چرا بعضي كسب و كارها موفق تر هستند ؟
  • اخراج … چقدر این کلمه دارای استرس است ؟! اخراج می تواند مانند یک فنر باشد که شما را از کنار سایر همکاران به بالا پرتاب کند … خیلی وقت ها ما آدم ها فکر می کنیم که اخراج آخر راه است ،‌ اما من در طول چند سال مدیریت بیش از ۷۰ نفر تا به امروز ،‌ یافته ام که اخراج آخرین راه و آخر راه نیست . من معمولا از کلمه اخراج...
    اخراج ، آخرين راه و آخر راه نيست
  • احتمالا این کلمه را در زبان فارسی و در صحبت های محاوره ای شنیده اید ، در این مقاله میخواهم به مفهوم این کلمه بپردازیم و ببینیم آیا واقعا تلرانس در کشورمان داریم و میزان این تلرانس را باید چه میزان در نظر بگیریم ؟   معنی لغوی tolerance : انحراف مجاز در اندازه یا بعُد تعیین شده یا تحمل این کلمه بیشتر در فرهنگ لغات ساختمانی کاربرد دارد ، اما در حالت عادی...
    تلرانس یا tolerance
vahid khosravi vahid khosravi vahid khosravi

تمامی حقوق برای مهندس وحید خسروی محفوظ می باشد