-->

پاسخگ

اگر صاحب کسب و کار هستید یا با شرکت های مختلف در تماس هستید حتما با این جمله زیاد آشنا هستید .

با شرکتی تماس میگیرید و تلفن شخص خاصی را مورد خطاب قرار می دهید و تلفن را شخص دیگری پاسخ می دهد و به شما می گوید که پشت میزشون نیستن یا خطشون مشغوله و میگم با شما تماس بگیرند .

 

چند مورد بحث وجود دارد ، چرا پشت میزشون نیستن یا پاسخگو نیستند ؟

  • نمی خواهند پاسخگوی شما باشند
  • برای کار کوتاهی شرکت را ترک کرده اند
  • شخص با موبایل یا تلفن دیگری در شرکت در حال گفت و گو می باشد
  • باید  کاری را برای شما انجام می داده است که انجام نداده است
  • حوصله پاسخگویی به شما را ندارد
  • و …

من نکته ای را متذکر می شوم اگر تلفنی روی میز شما وجود دارد و شرکت خصوصی هستید و تلفن ها را پاسخ می دهید (طی مقاله ای دیگر به این موضوع می پردازیم که اکثر سازمان های دولتی پاسخگوی تلفن های ارباب رجوع نیستند) باید و باید تلفن ها را پاسخ دهید .

اگر واقعا پشت میزتون نبودید لطفا بعد از بازگشت فورا با شخصی که تماس گرفته است تماس بگیرید ، اگر کار مشتری را انجام نداده اید ، بازهم پاسخگو باشید و از شخص عذرخواهی کنید و کارهایی را که انجام داده اید توضیح دهید و به ایشان زمان اعلام کنید و کارشان را انجام دهید و بعد از انجام کار با ایشان تماس بگیرید و عرض کنید که کار شما انجام شد ، امروزه بیشتر از هر موقع دیگری مشتریان شما نیاز به صداقت شما دارند تا کار شما ، اگر صداقت داشته باشید حتی اگر کار مشتری را صحیح انجام ندهید بازهم احتمال اینکه بتوانید مشتری را حفظ کنید خیلی زیاد است ، اما اگر صداقت نداشته باشید ، حتی اگر کار مشتری را انجام دهید ، بازهم احتمال از دست دادن مشتری بسیار زیاد است ، امروز مشتریان ،فقط به دنبال حل مشکل خود نیستند ، بلکه علاوه بر حل مشکل نیاز به حس یک تجربه خوب از کار کردن با شما دارند .

برای اینکه تماس های تلفنی شما حفظ شوند و آی دی کالر داشته باشید ، صف انتظار تماس داشته باشید و حتی اگر پشت میز نبودید ، داخلی شما به موبایل شما دایورت شود ، پیشنهاد می کنم از سیستم های تلفن VOIP (که بسیار فراتر از سانترال می باشد) استفاده نمایید .

author : Vahid Khosravi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

⧏ مطالب دیگری که میتوان مطالعه کرد ⧐

  • با “تکرار” عادت کنیم که “تکرارهای بی مورد” نداشته باشیم . احتمالا شما هم مثل من با موارد زیادی برخورد کرده اید که افراد تکرارهای بی مورد انجام می دهند ، سعی می کنم کمی واضح تر توضیح دهم : مثلا دو نفر متاسفانه با هم دعوا می کنند و دعوا تمام می شود ، بعد از آن اطرافیان شروع می کنند به بیان موضوع دعوا و توضیح دادن دعوایی که رخ داده...
    دردسرهای تکرار بی مورد...
  • همه ما انسان های زنده ، مشکل داریم ، مشکل همانند شکست ، نتیجه حرکت است نه سکون ، حتی سکون هم برای ما مشکل ایجاد می کند ، اما شکست ایجاد نمی کند ، ما انسان ها همواره با مشکلات زیادی در زندگی روبرو می شویم و باید تمامی تلاش خود را برای حل مشکلات داشته باشیم . بسیارند افرادی که در برابر مشکلات از آنها فرار می کنند یا به...
    رابطه قشنگ مشکلات با زندگی
  •   خدا را سپاس برای عزیزانم خدا را سپاس برای دوستانم خدا را سپاس برای سلامتی ام خدا را سپاس برای حال خوب من خدا را سپاس برای آرامشم خدا را سپاس برای داشتن خدای خوبم خدا را سپاس برای اینکه می توانم درآمد کسب کنم خدا را سپاس برای ایرانی بودنم خدا را سپاس برای اینکه می توانم با خدا سخن بگویم خدا را سپاس برای اینکه امروز هم از خواب بیدار شدم و این زندگی ادامه دارد خدا را...
    معجزه سپاسگزاری از خداوند
vahid khosravi vahid khosravi vahid khosravi

تمامی حقوق برای مهندس وحید خسروی محفوظ می باشد